Monday, April 22, 2013

ဘုရားပံုေတာ္မ်ား 4

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စဥ္အေပါင္းတုိ႔ရဲ ့-
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ၿမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔ အထြတ္အၿမတ္ထားရာဗုဒၶ၏ အဆံုးအမတရားအားနာၾကားႏိုင္ရန္ ကုသိုလ္အေရးတစ္ခုအားမွ်ေ၀ပါ၏။

က်ေနာ္တို ့၏ဗုဒၶဘာသာတြင္မိမိတို ့၏ ဒါနမွဳ၊ သီလမွဳ၊ သမထ၊
၀ိပႆနာ ဘာ၀နာကုသိုလ္မွဳတုုိ႔ကုိ ၿပဳေဆာင္ႏုိင္ရန္အတြက္ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမ
နဲ ့ ဒီေနရာကေန က်ေနာ္မ်ိဳးမွနိဗၺာန္အက်ဳိးေမွ်ာ္၍ႏွဳိးေဆာ္အသိေပး တုိက္တြန္းအပ္ပါသည္မိ္တ္ေဆြမ်ားခင္မ်ား..။


ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမ

သႏၷိ႒ာန္

ငါသည္ အလိုရွိပါမူ ဤဒီပကၤရာဘုရားရွင္ သာသနာ၌ ထေန႔ပင္ ကိေလသာတို႔ကို ေလာင္ျမိဳက္ပယ္ရွား၍ ရဟႏၱာစင္စစ္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း သတၱဝါအေပါင္းတို႔အား ခ်မ္းသာအစစ္အမွန္ကို ကိုယ္တိုင္ေဖာ္ထုတ္ ညႊန္ျပႏိုင္ေသာ သဗၺညဳဗုဒၶျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမည္။

ေႀကြးေႀကာ္သံ

သစၥာေလးပါးကို ငါသိသလို သတၱဝါေဝေနယ်တို႔ကိုလည္း သိေစမည္၊ ဘဝအေႏွာင္အဖြဲ႔မွ ငါလြတ္သလို သတၱဝါေဝေနယ်တို႔ကိုလည္း လြတ္ေစမည္၊ သံသရာဝဲဂယက္မွ ငါကူးေျမာက္ႏိုင္သလို သတၱဝါေဝေနယ်တို႔ကိုလည္း ကူးေျမာက္ေစမည္။


ႀကံဳးဝါးသံ

သံသရာတည္းဟူေသာ္ ေရအလ်ဥ္ကိုျဖတ္၍ ဘဝသံုးပါးတို႔ကို ဖ်က္စီးကာ မဂၢင္ရွစ္းပါး တရားေဖာင္ထက္သို႔ ကိုယ္တိုင္လက္ဦး တက္စီးျပီးလ်ွင္ သတၱဝါအေပါင္းကို သံသရာဝဲႀသဃမွ ထုတ္ဆယ္ကယ္တင္အံ႔။


အႏိွဳင္းမဲ႔ စြန္႔လႊတ္ျခင္း

အေရအေႀကာအရိုးတို႔သာ ႀကြင္းက်န္၍ အသားအေသြးေတြ ေျခာက္ခန္းသြားပါေစ၊ ဘုရား မျဖစ္သမ်ွ ဤတင္ပလႅင္ေခြကို မဖ်က္ေတာ႔အ႔ံ။

ေအာင္ပြဲခံသံ

မရွိခႏၶာအိမ္ကို အရွိထင္ရေအာင္ ဖန္ဆင္းထားေသာ ဟယ္တဏွာလက္သမား၊ သင္႔ကို ယခုပညာမ်က္စိျဖင္႔ ျမင္ျပီ၊ ေနာက္တစ္ဖန္သင္ လွည္႔စားႏိုင္ေတာ႔မည္ မဟုတ္။ သင္ဖန္ဆင္းထားေသာ ကိေလသာတည္းဟူေသာ အိမ္အျခင္အနယ္ အားလံုးတို႔ကို ခ်ိဳးဖ်က္ျပီးျပီ၊ အဝိဇၹာတည္းဟူေသာ အိမ္ေခါင္ထြဋ္ကိုလည္း ဖ်က္ဆီးျပီးျပီ တဏွာကုန္ရာ အရဟတၱဖိုလ္ဥာဏ္ျဖင္႔ ျပဳျပင္ျခင္းကင္းေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုလည္း ျမင္ျပီ။

မဟာကရုဏာ

သတၱဝါအေပါင္းသည္ ခႏၶာငါးပါး၊ သခၤါရတရားတို႔၏ ျဖစ္ဒုကၡ၊ ပ်က္ဒုကၡေဘးတို႔ မျပတ္ႏွိပ္စက္ခံေနရ၏၊ ေစာင္႔ေရွာက္မည္႔သူမရွိ၊ ကိုးကြယ္ရာဟု ထင္ေနႀက၏၊ တဏွာ၏ ေက်းကၽြန္ျဖစ္ေန၏၊ ကိေလသာအက်ဥ္းေထာင္၌ သြင္းေလွာင္ခံေနရ၏၊ ရာဂစေသာ ျမွားတို႔ျဖင္႔ ပစ္ေဖာက္ခံေနရ၏၊ ငါဘုရားမွတစ္ပါး ထိုျမွားကို ႏွဳတ္ေပးႏိုင္သူမရွိ၊ အဝိဇၨာဥခြံ၌ အဝိဇၨာေမွာင္မိုက္တို႔ျဖင္႔ ပိတ္ဖံုးေန၏၊ ငါဘုရားမွတစ္ပါး အလင္းေဆာင္ေပးႏိုင္သူမရွိဟု ဘုရားျဖစ္စတြင္ မဟာကရုဏာသက္ေတာ္မူ၏။

ဘုရားေတာင္ တရားပဲ အားကိုးပါသည္။

ဘုရားဟူသည္ တရားကို မသိမီက ဘုရားျဖစ္ေသည္မဟုတ္၊ သိဒၶတၱမင္းသားသာလ်ွင္ျဖစ္၏၊ သစၥာေလးပါးတရားကို မဂ္ဥာဏ္၊ ဖိုဥာဏ္ျဖင္႔ သိ၍ ထူးျခားေသာ သီလသမာဓိပညာ၊ သဗၺညဳတဥာဏ္၊ မဟာကရုဏာဥာဏ္စသည္တို႔ ရွိလာသည္႔အခ်ိန္မွစ၍ ဂုဏ္ကိုးပါးအရွင္ ဘုရားသခင္ဟူ၍ ေလာကသံုးပါးတြင္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ထို႔ေႀကာင္႔ ဘုရားရွင္သည္ မိမိကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိုးထြင္းသိျပီးေသာ (ဝါ) မိမိအား ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစခဲ႔ေသာ တရားေတာ္မ်ားကိုသာ မီွခိုအားထားရာအျဖစ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္မျပတ္ မွီဝဲပူေဇာ္ေနခဲ႔ပါ၏။

မိတ္ေဆြမ်ားစိတ္ႏွလံုးဘ၀င္ရႊင္ျပံဳးၾကပါေစ။ က်ေနာ္မွခ်စ္သဒၵါပြားကာ ေမတၱာထားပါ၏။
ကိုထြန္းေ၀စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္..။


 
မဂၤလာပါ
ရင္တြင္းစကား ပါ

မဟာျမတ္မုနိဘုရားဖူးတဲ ့ မိတ္ေဆြမ်ား ကိုဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္..
ဓာရဏပရိတ္ ေတာ္ျမတ္ၾကီးနဲ ့ေမတၱာေရကိုေသာက္သံုးရင္ မိတ္ေဆြမ်ားရဲ ့ဘ၀င္ ႏွလံုးရႊင္ျပံဳးၾကပါေစ။
အမ်ားျပည္သူျငိမ္းေအးပါေစ။

ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာရဏပရိတ္ အညႊန္း

ဓာရဏပရိတ္ေတာ္သည္ ျမတ္ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားကို အႏၲရာယ္မျပဳႏိုင္ေသာ ဂုဏ္ေတာ္ ၄-ပါး၊ အာေဝနိက ဂုဏ္ေတာ္ ၁၈-ပါးကို ေဖၚျပထားပါသည္။

ဤဂုဏ္ေတာ္မ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏ သီးျခား ကိုယ္ပိုင္ဂုဏ္ေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ အျခား မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၌မွ် ဤဂုဏ္ေတာ္မ်ဳိးမရွိေခ်။ ရဟႏၲာႏွင့္ ပေစၥကဗုဒၶမ်ား၌ေသာ္မွ ဤဂုဏ္သတၱိမ်ဳိးမရွိၾက။ စင္စစ္အားျဖင့္ ဓာရဏပရိတ္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏ အာ
ေဝဏိကဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို ခ်ီးက်ဴးပူေဇာ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ေကာင္းျမတ္ေသာ ေစတနာျဖင့္ ဓာရဏပရိတ္ေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ပါမူ အ,ကာလ မရဏမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါသည္။

အ,ကာလမရဏဆိုသည္မွာ သူတစ္ပါးလက္နက္ျဖင့္ ေသရျခင္း၊ သူတစ္ပါး ပေယာဂျဖင့္ ေသရျခင္း၊ တိရိစၧာန္ မ်ားကိုက္ခဲ၍ ေသရျခင္း၊ ေခ်ာက္ကမ္းပါးမွက် ၍ ေသရျခင္း၊ ကားေမွာက္၍ ေသရျခင္းစသည္ ဥပေစၧဒက ကံေၾကာင့္မေသရ မေသႏိုင္ျခင္းကိုဆိုလိုပါသည္။

သတၱဝါတိုင္း လူတိုင္းပင္ တစ္ေန႔ေန႔၌ ေသရမည္မွာ ဓမၼတာျဖစ္သည္။
အ,ကာလမရဏမွ လြတ္ေျမာက္သည္ဟု ဆိုသည္မွာ ဥပေစၧဒကကံေၾကာင့္ မေသရ မေသႏိုင္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။

ဓာရဏပရိတ္ ပါဠိေတာ္

နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသဗၺဳဒၶႆ။

ဗုဒၶါနံ ဇီဝိတႆ န သကၠာ ေကနစိ အႏၲရာေယာ ကာတံု။
ဗုဒၶါနံ သဗၺညဳတညာဏႆ န သကၠာ ေကနစိ အႏၲရာေယာ ကာတံု။
ဗုဒၶါနံ အဘိဟဋာနံ စတုႏၷံ ပစၥယာနံ န သကၠာ ေကနစိ အႏၲရာေယာ ကာတံု။
ဗုဒၶါနံ အသီတိယာႏုဗ်ဥၨနာနံ ဗ်ာမပၸဘာယ ဝါ န သကၠာ ေကနစိ အႏၲရာေယာ ကာတံု။
ဣေမသံ စတုႏၷံ န သကၠာ ေကနစိ အႏၲရာေယာ ကာတံု၊ တထာ ေမ ေဟာတု။

အတီတံေသ ဗုဒၶႆ ဘဂဝေတာ အပၸဋိဟတံ ဉာဏံ၊
အနာဂတံေသ ဗုဒၶႆ ဘဂဝေတာ အပၸဋိဟတံ ဉာဏံ၊
ပစၥဳပၸႏၷံေသ ဗုဒၶႆ ဘဂဝေတာ အပၸဋိဟတံ ဉာဏံ။
ဣေမဟိ တီဟိ ဓေမၼဟိ သမႏၷာဂတႆ ဗုဒၶႆ ဘဂဝေတာ သဗၺံ ကာယကမၼံ ဉာဏပုဗၺဂၤမံ ဉာဏာႏုပရိဝတၱံ၊ သဗၺံ ဝစီကမၼံ ဉာဏပုဗၺဂၤမံ ဉာဏာႏုပရိဝတၱံ၊ သဗၺံ မေနာကမၼံ ဉာဏပုဗၺဂၤမံ ဉာဏာႏုပရိဝတၱံ။

ဣေမဟိ ဆဟိ ဓေမၼဟိ သမႏၷာဂတႆ ဗုဒၶႆ ဘဂဝေတာ နတၴိ ဆႏၵႆ ဟာနိ၊ နတၳိ ဓမၼေဒသနာယ ဟာနိ၊ နတၳိ ဝီရိယႆ ဟာနိ၊ နတၳိ ဝိပႆနာယ ဟာနိ၊ နတၳိ သမာဓိႆ ဟာနိ၊ နတၳိ ဝိမုတၱိယာ ဟာနိ။

ဣေမဟိ ဒြါဒသဟိ ဓေမၼဟိ သမႏၷာဂတႆ ဗုဒၶႆ ဘဂဝေတာ နတၳိ ဒဝါ၊ နတၳိ ရဝါ၊ နတၳိ အဖုဋံ၊ နတၳိ ေဝဂါယိတတၱံ၊ နတၳိ အဗ်ာဝဋမေနာ၊ နတၳိ အပၸဋိ-သခၤါႏုေပကၡာ၊ ဣေမဟိ အ႒ာရသဟိ ဓေမၼဟိ သမႏၷာဂတႆ ဗုဒၶႆ ဘဂဝေတာ၊ နေမာ သတၱႏၷံ သမၼာသမၺဳဒၶါနံ။

နတၳိ တထာဂတႆ ကာယဒုစၥရိတံ၊ နတၳိ တထာဂတႆ ဝစီဒုစၥရိတံ၊ နတၳိ တထာဂတႆ မေနာဒုစၥရိတံ၊ နတၳိ အတီတံေသ ဗုဒၶႆ ဘဂဝေတာ ပဋိဟတံ ဉာဏံ၊ နတၴိ အနာဂတံေသ ဗုဒၶႆ ဘဂဝေတာ ပဋိဟတံ ဉာဏံ၊ နတၳိ ပစၥဳပၸႏၷံေသ ဗုဒၶႆ ဘဂဝေတာ ပဋိဟတံ ဉာဏံ၊ နတၳိ သဗၺံ ကာယကမၼံ ဉာဏာပုဗၺဂၤမံ ဉာဏံ နာႏုပရိဝတၱံ၊ နတၳိ သဗၺံ ဝစီကမၼံ ဉာဏာပုဗၺဂၤမံ ဉာဏံ နာႏုပရိဝတၱံ၊ နတၳိ သဗၺံ မေနာကမၼံ ဉာဏာပုဗၺဂၤမံ ဉာဏံ နာႏုပရိဝတၱံ၊

ဣမံ ဓာရဏံ အမိတံ အသမံ သဗၺသတၱာနံ တာဏံ ေလဏံ သံသာရဘယ-ဘီတာနံ အဂၢံ မဟာေတဇံ။

ဣမံ အာနႏၵ ဓာရဏပရိတၱံ ဓာေရဟိ ပါေရဟိ ပရိပုစၧာဟိ။ တႆ ကာေယ ဝိသံ န ကေမယ်၊ ဥဒေက န လေဂၢယ်၊ အဂၢိ န ဍေဟယ်၊ နာနာဘယ ဝိေကာ၊ န ဧကာဟာရေကာ၊ န ဒြိဟာရေကာ၊ န တိဟာရေကာ၊ န စတုဟာရေကာ၊ န ဥမၼတၱကံ၊ န မူဠွကံ၊ မႏုေႆဟိ အမႏုေႆဟိ န ဟႎသကာ။

တံ ဓာရဏပရိတၱံ ယထာ ကတေမ၊ ဇာေလာ မဟာဇာေလာ၊ ဇာလိေတၱ မဟာဇာလိေတၱ၊ ပုေဂၢ မဟာပုေဂၢ၊ သမၸေတၱ မဟာသမၸေတၱ၊ ဘူတဂၤမွိ တမဂၤလံ။ ဣမံ ေခါ ပနာနႏၵ ဓာရဏပရိတၱံ သတၱသတၱတိ သမၼာသမၺဳဒၶေကာဋီဟိ ဘာသိတံ၊ ဝေတၱ အဝေတၱ၊ ဂႏၶေဝ အဂႏၶေဝ၊ ေနာေမ အေနာေမ၊ ေသေဝ အေသေဝ၊ ကာေယ အကာေယ၊ ဓာရေဏ အဓာရေဏ၊ ဣလႅိ မိလႅိ၊ တိလႅိ မိလႅိ၊ ေယာ႐ုေကၡ မဟာေယာ႐ုေကၡ၊ ဘူတဂၤမွိ တမဂၤလံ။

ဣမံ ေခါ ပနာနႏၵ ဓာရဏပရိတၱံ နဝနဝုတိယာ သမၼာသမၺဳဒၶေကာဋီဟိ ဘာသိတံ၊ ဒိ႒ိလာ ဒ႑ိလာ မႏၲိလာ ေရာဂိလာ ခရလာ ဒုဗၻိလာ။ ဧေတန သစၥဝေဇၨန ေသာတၳိ ေမ ေဟာတု သဗၺဒါ။

ဓာရဏပရိတၱံ နိ႒ိတံ။

''ဓာရဏပရိတ္ ျမန္မာျပန္''

ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏အသက္ကို တစ္စံုတစ္ ေယာက္္ေသာသူသည္ ေဘးအႏၲ-ရာယ္ မျပဳႏိုင္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္္ေသာသူ သည္ ေဘးအႏၲရာယ္မျပဳႏိုင္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔အတြက္ ရည္မွန္းထားေသာ ပစၥည္းေလးပါးကို တစ္စံုတစ္ ေယာက္္ေသာသူသည္ ေဘးအႏၲရာယ္မျပဳႏိုင္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏ ရွစ္ဆယ္ေသာလကၡဏာေတာ္ တစ္လံမွ်ေလာက္ေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ကို တစ္စံု တစ္ေယာက္္ေသာသူသည္ ေဘးအႏၲရာယ္မျပဳႏိုင္။
ဤေလးပါးကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ အႏၲရာယ္ျပဳျခင္းငွာမတတ္ႏိုင္၊ ထို႔အတူ အကြၽႏု္ပ္အား ျဖစ္ပါေစ။
ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား လြန္ေလၿပီး ေသာအဖို႔၌၊ အဆီးအတားမရွိေသာ ဉာဏ္ေတာ္သည္ျဖစ္၏။ ဘုန္းေတာ္ ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား ေနာင္လာလတၱံ႕ေသာ အနာဂတ္အဖို႔၌၊ အဆီးအတား အပိတ္အပင္မရွိေသာ ဉာဏ္ေတာ္သည္ျဖစ္၏။ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား ပစၥဳပၸန္ မ်က္ေမွာက္ျဖစ္ေသာ အဖို႔၌၊ အဆီးအတား အပိတ္အပင္မရွိေသာ ဉာဏ္ေတာ္ သည္ျဖစ္၏။

ေက်းဇူးတရားသံုးပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ အလံုးစံုေသာ ကိုယ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ အမႈသည္ ဉာဏ္ေတာ္ျပ႒ာန္းျခင္းရွိသည္ ဉာဏ္ေတာ္၏ ေနာက္သို႔အစဥ္လိုက္ သည္။ အလံုးစံုေသာ ႏႈတ္္ျဖင့္ျပဳ အပ္ေသာအမႈသည္ ဉာဏ္ေတာ္ျပ႒ာန္းျခင္း ရွိသည္ ဉာဏ္ေတာ္၏ေနာက္သို႔အစဥ္လိုက္သည္။ အလံုးစံုေသာ (မေနာ) စိတ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာအမႈသည္ ဉာဏ္ေတာ္ျပ႒ာန္းျခင္းရွိသည္ ဉာဏ္ေတာ္၏ ေနာက္သို႔ အစဥ္လိုက္သည္။

ေက်းဇူးတရားေျခာက္ပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ သတၱဝါတို႔၏ အက်ဳိးစီးပြားကိုျပဳ လိုေသာ ဆႏၵသည္ဆုတ္ယုတ္ျခင္းမရွိ။ တရားေတာ္ကို ေဟာေျပာရာ၌ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းမရွိ။ သူတစ္ပါးတို႔၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ လံု႔လဝီရိယသည္ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းမရွိ။ သခၤါရတရားတို႔ကို အနိစၥ အစရွိေသာ လကၡဏာသံုးပါးျဖင့္ ႐ႈမႈ ဝိပႆနာဉာဏ္သည္ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းမရွိ။ စိတ္တည္ ၾကည္ျခင္း သမာဓိသည္ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းမရွိ။ အရဟတၱဖိုလ္ကို ဝင္စားေတာ္မူ ျခင္း၌ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းမရွိ။

ေက်းဇူးတရား တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါး ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ ရယ္ျမဴးလို၍ ျပဳမူေျပာဆိုျခင္းမရွိ။ သတိလြတ္၍ ခြၽတ္ယြင္းျပဳမူေျပာဆိုျခင္းမရွိ။ ဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ မေတြ႔မထိမသိအပ္ ေသာ တရားသည္မရွိ။ ဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ မဆင္မျခင္ အေဆာတလ်င္ျပဳမူျခင္း မရွိ။ သူတစ္ပါးအတြက္ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ေသာစိတ္သည္မရွိ။ ဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ မဆင္မျခင္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈေသာ အမႈသည္မရွိ။

ဤေက်းဇူးတရား တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား၊ ရွိခိုးပါ၏။ ဝိပႆီ, သိခီ, ေဝႆဘူ, ကကုသႏၶ, ေကာဏာဂမဏ, ကႆပ, ေဂါတမ, ခုႏွစ္ဆူေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔အား ရွိခိုးပါ၏။

ဝိပႆီအစရွိေသာ ေရွးဘုရားတို႔ကဲ့သို႔ လာျခင္းေကာင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ ကိုယ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ ''ကာယဒုစ႐ိုက္မႈ''သည္ မရွိ။ ႏႈတ္ျဖင့္ျပဳ အပ္ေသာ ''ဝစီဒုစ႐ိုက္မႈ''သည္ မရွိ။ စိတ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ ''မေနာဒုစ႐ိုက္မႈ'' သည္ မရွိ။ လြန္ေလၿပီးေသာ ကာလ၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ဆီးတားပိတ္ပင္ ေသာဉာဏ္သည္မရွိ။ ေနာင္လာလတၱံ႔ေသာကာလ၌ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္အား ဆီးတားပိတ္ပင္ေသာ ဉာဏ္သည္မရွိ။ မ်က္ေမွာက္ေသာကာလ၌ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္အား ဆီးတားပိတ္ပင္ေသာ ဉာဏ္သည္မရွိ။ ျမတ္စြာဘုရားအား အလံုးစံုကိုယ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ အမႈသည္ ဉာဏ္ေတာ္ေရ့ွ သြားမရွိျခင္းသည္ မရွိ၊ ဉာဏ္ေတာ္သို႔ အစဥ္မလိုက္ျခင္းသည္ မရွိ။ ျမတ္စြာဘုရားအား အလံုးစံုႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳအပ္ေသာ အမႈသည္ ဉာဏ္ေတာ္ေရ့ွသြားမရွိျခင္းသည္ မရွိ၊ ဉာဏ္ေတာ္သို႔ အစဥ္မလိုက္ျခင္းသည္ မရွိ။ ျမတ္စြာဘုရားအား အလံုးစံုစိတ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ အမႈသည္ ဉာဏ္ေတာ္ေရ့ွသြားမရွိျခင္းသည္မရွိ၊ ဉာဏ္ေတာ္သို႔ အစဥ္မလိုက္ ျခင္းသည္ မရွိ။

ဤေဆာင္ထားအပ္ေသာ ဓာရဏပရိတ္ေတာ္သည္ ႏိႈင္းယွဥ္ရာ တူမွ်ရာမရွိ၊ ခပ္သိမ္းေသာသတၱဝါတို႔၏ မွီခိုကိုးကြယ္ရာလည္းျဖစ္၏။ ပုန္းေအာင္းလဲေလ်ာင္း ရာလည္းျဖစ္၏။ သံသရာေဘးကို ေၾကာက္တတ္ေသာသူတို႔အတြက္ အလြန္ ျမတ္ေသာ အရံအတားျဖစ္၏၊ ႀကီးေသာတန္ခိုးရွိန္ေစာ္ အာႏုေဘာ္ရွိေသာ အရံအတား ျဖစ္၏။

ခ်စ္သားအာနႏၵာ ဤသို႔တန္ခိုးေတေဇာ္ အာႏုေဘာ္ႀကီးျမတ္ေသာ ဓာရဏ ပရိတ္ေတာ္ကို ရြတ္ေဆာင္ေလာ့၊ မွတ္သားေလာ့၊ ေမးျမန္းစူးစမ္းဆင္ျခင္ေလာ့

ထိုသို႔ မွတ္သား ေမးျမန္း စူးစမ္းဆင္ျခင္သူ၏ကိုယ္၌ ေျမြစသည္တို႔၏အဆိပ္ သည္ မက်ေရာက္ရာ၊ ေရ၌ မနစ္မြန္းရာ၊ မီးသည္မေလာင္ကြၽမ္းရာ၊ အထူးထူးေသာ ေဘးရန္တို႔သည္ မက်ေရာက္ရာ၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူ သည္ တစ္ရက္, ႏွစ္ရက္, သံုးရက္, ေလးရက္ မေကာင္းမၾကံႏိုင္ရာ၊ ႐ူးသြပ္ပ်ံ႕ လြင့္ေသာ စိတ္ေဝဒနာလည္း မျဖစ္ႏိုင္ရာ၊ ေတြေဝမိုက္မဲေသာ အနာလည္း မျဖစ္ႏိုင္ရာ၊ ဘီလူးတို႔သည္လည္း မညႇဥ္းဆဲမဖ်က္ဆီး မႏွိပ္စက္ႏိုင္ရာ။

ထိုဓာရဏပရိတ္ေတာ္သည္ အဘယ္နည္းဟူမူ၊ စၾကဝဠာ ကမၻာတစ္ေသာင္းကို ေလာင္ကြၽမ္းေစေသာ ေနခုႏွစ္စင္း၏ အရွိန္အေစာ္ကဲ့သို႔ ေဘးရန္အေပါင္း တို႔ကို ေလာင္ကြၽမ္းပယ္ေျဖာက္ႏိုင္သည့္ တန္ခိုးရွိန္ေစာ္ အာႏုေဘာ္ရွိ၏။ နတ္, သိၾကား, နဂါး, ဂဠဳန္, ကုမၻဏ္, ဘီလူး, ရကၡိဳသ္ အစရွိသည္တို႔ကို တားျမစ္ႏိုင္ေသာ တန္ခိုးရွိန္ေစာ္ အာႏုေဘာ္ရွိ၏။ ေရ, မီး, မင္း, ခိုးသူ, မခ်စ္မႏွစ္လိုေသာသူဟု ဆိုအပ္ေသာ ရန္သူအႏၲရာယ္အေပါင္းကိုလည္း ဖယ္ရွားတားျမစ္ႏိုင္ ၏။ ေရာဂါေဘး, လက္နက္ေဘး, အစာငတ္မြတ္သည့္ ေဘးဟုဆိုအပ္ေသာ ကပ္သံုးပါးမွလည္း ကင္းလြတ္ ေစႏိုင္၏။ အမိဝမ္းတြင္း၌ ပဋိသေႏၶေနေသာ္လည္း ဆြံ႔, အ, နားပင္း, ႐ူးသြပ္ျခင္း အနာေရာဂါ ေဘးမွလြတ္ ေစႏိုင္၏။ သစ္ပင္, ေတာင္, ေျခာက္ကမ္းပါးမွ က်ေရာက္ေသာ္လည္း ေဘး မျဖစ္ႏိုင္။ မရေသးေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ရတနာဥစၥာကိုလည္း ရေစႏိုင္သည္။ ရရွိၿပီးေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုလည္း ႀကီးက်ယ္ ျပန္႔ပြားေစႏိုင္သည္။ ဟုတ္မွန္ ေသာအားျဖင့္ အမိုက္ေျပာက္၍ အလင္းေရာက္ႏိုင္သည္။

ခ်စ္သားအာနႏၵာ စင္စစ္မူကား ဤဓာရဏပရိတ္ေတာ္ကို ခုႏွစ္ဆယ့္ခုႏွစ္ကုေဋ ကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔သည္ ေကာင္းစြာေဟာေတာ္မူအပ္ၿပီ။ ေကာင္းေသာအ က်ဳိးႏွင့္ယွဥ္၏၊ မေကာင္းေသာအက်ဳိးႏွင့္မယွဥ္။ ေကာင္းေသာတရားအရသာ အနံ႔မ်ဳိးကို ေဆာင္၏၊ မေကာင္းေသာတရားအရသာ အနံ႔မ်ဳိးကို မေဆာင္။ ေကာင္းေသာစိတ္ႏွလံုးကိုေဆာင္၏၊ မေကာင္းေသာ စိတ္ႏွလံုးကိုမေဆာင္။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္ေပါင္းေဖၚ ယွဥ္တြဲ မွီဝဲရသည္မည္၏၊ သူေတာ္မဟုတ္ သူယုတ္တို႔ႏွင့္ မေပါင္းေဖၚမယွဥ္တြဲ မမွီဝဲရသည္ မည္၏။ ေကာင္းေသာကုိယ္ ကိုျဖစ္ေစ၏၊ မေကာင္းေသာကိုယ္ကို မျဖစ္ေစရာ။ ေကာင္းေသာကုသိုလ္အမႈကို ျပဳေဆာင္ရ၏၊ မေကာင္းေသာအကုသိုလ္အမႈကို မျပဳမေဆာင္ရ။ ေကာင္းေသာ အိပ္မက္ကို ျမင္မက္ရ၏၊ မေကာင္းေသာ အိပ္မက္ကိုမျမင္မက္ရ။ ေကာင္းေသာ အတိတ္နမိတ္ကို ျမင္ရ၏၊ မေကာင္းေသာ အတိတ္နမိတ္ကို မျမင္ရ။

သစ္ပင္တို႔ကိုလည္း အကိုင္း, အခက္, အရြက္, အလက္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေစႏိုင္၏။ ဟုတ္မွန္ေသာအားျဖင့္ အမိုက္ေျပာက္၍ အလင္းေရာက္ႏိုင္သည္။

ခ်စ္သားအာနႏၵာ စင္စစ္မူကား ဤဓာရဏပရိတ္ေတာ္ကို ကိုးဆယ့္ကိုးကုေဋကုန္ ေသာ ဘုရားရွင္တို႔သည္ ေကာင္းစြာေဟာေတာ္မူအပ္ၿပီ။ မေကာင္းသျဖင့္ ၾကံစည္သူတို႔၏ အၾကံအစည္ကိုလည္း သိျမင္ႏိုင္၏။ ဓား, လွံ, လက္နက္, ေလး, ျမား, မီးေပါက္, အေျမာက္အစရွိေသာ ေဘးတို႔သည္လည္း မထိေရာက္ေစႏိုင္။ မႏၲန္, မႏၲရား, ဂါထာ, အင္းအိုင္တို႔သည္လည္း ထက္ျမက္ႏိုင္၏ ေရာဂါအႏၲရာယ္ တို႔ကိုလည္း ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္၏။ ၾကမ္းတမ္းခက္မာေသာ အနာေရာဂါမ်ဳိးတို႔ မျဖစ္ေစႏိုင္။ ႀကိဳး, ထိတ္, သံေျခက်င္း, ကပ္ဘိ, တြင္းေလွာင္, ပင္းသကား, လည္ေထာက္ကိုလည္း လြတ္ေစႏိုင္၏။

ဤမွန္ကန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ အခါခပ္သိမ္း ငါ့အားခ်မ္းသာျခင္းသည္ ျဖစ္ပါေစသတည္း။

ဓာရဏပရိတ္ ျမန္မာျပန္ၿပီး၏။
ဗုဒၶဓမၼ ႏွလံုးလွမွကူးယူေဖာ္ျပအပ္ပါတယ္။။
ေမတၱာျဖင့္
ကိုထြန္းေ၀ မွ တဆင့္ ဓမၼဒါန ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။
မူရင္း..https://www.facebook.com/photo.php?fbid=310191045758633&set=a.116579221786484.20330.100003032208873&type=1&theater

 
ေဂါတမဘုရား၏ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ

'ဗုဒၶဝင္အက်ဥ္းမွတ္ရန္'

၁။ လူအမည္ = သိဒၶတၳ
၂။ ဘုရားဘြဲ႕ = ေဂါတမ
၃။ မိဘအမည္ = သုေဒၶါဒနမင္းႏွင့္ မာယာေဒဝီ
၄။ ၾကင္ယာေတာ္ = ယာေသာဓရာ (ဘဒၵကကစၥာနာ)
၅။ ရင္ေသြးေတာ္ = ရာဟုလာ
၆။ ေယာက္ဖေတာ္ = ေဒဝဒတ္
၇။ မိေထြးေတာ္ = ေဂါတမီ
၈။ ေနၿပည္ေတာ္ = ကပိလဝတ္ၿပည္(သကၠတိုင္း၊ မဇၥ်ိမေဒသ)
၉။ ဖြားရာဌာန = လုမၺိနီဥယ်ာဥ္(ကပိလဝတ္ႏွင့္ ေဒဝဒဟအၾကား)
၁၀။ နန္းစံႏွစ္ = ၁၃ႏွစ္ၾကာ (၁၆ႏွစ္မွ ၂၉ႏွစ္အထိ)
၁၁။ နိမိတ္ၾကီးမ်ား = သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း
၁၂။ ဗ်ာဒိတ္ခံယူေသာဘဝ = သုေမဓာရေသံဘဝ
၁၃။ ဗ်ာဒိတ္ခံယူေသာေန႕ = ကဆုန္လၿပည့္ေန႕
၁၄။ ဗ်ာဒိတ္ေပးေသာဘုရား = ဒီပကၤရာၿမတ္စြာဘုရား
၁၅။ ပါရမီၿဖည့္ဖက္ = သုမိတၱာအမ်ိဳးသမီး (ယေသာ္ဓရာေလာင္း)
၁၆။ ပါရမီၿဖည့္ရာကာလ = ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမာၻတစ္သိန္း(သုေမဓာဘဝမွ ေဝႆႏၱရာဘဝအထိ)
၁၇။ ပါရမီၿဖည့္ရၿခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္ = သတၱဝါမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္ရန
၁၈။ ဒုကၠရစရိယာက်င့္ရေသာကာလ = ၆ ႏွစ္ၾကာ(၉၇ မွ ၁၀၃အထိ)
၁၉။ ဒုကၠရစရိယာက်င့္သည့္ေနရာ = ဥရုေဝဠေတာ
၂၀။ ဘုရားၿဖစ္ခ်ိန္သက္ေတာ္ = ၃၅-ႏွစ္အရြယ္
၂၁။ ဘုရားပြင့္ရာ သက္တမ္း = ၁၀၀ တမ္း
၂၂။ အလုပ္အေက်ြး = ပဥၥဝဂၢီငါးဦး (ဒုကၠရစရိယာ က်င့္ခိုက္)
၂၃။ တရားဦးေဟာသည့္ေနရာ = ဗာရာဏသီ၊ မိဂဒါဝုန္ေတာ
၂၄။ ပထမဆံုး သာဝက = ပဥၥဝဂၢီငါးဦး
၂၅။ ေနာက္ဆံုးက်ြတ္ေသာ သာဝက = သုဘဒၵပရိဗိုဇ္
၂၆။ လက္ယာရံ အဂၢသာဝက = အရွင္သာရိပုတၱရာ
၂၇။ လက္ဝဲရံ အဂၢသာဝက = အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္
၂၈။ အဆံုးအမသာသနာ = ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပဋိေဝဓ
၂၉။ က်င့္စဥ္သိကၡာ = သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ
၃၀။ ခ်မွတ္ေသာလမ္းစဥ္ = မဇိၥ်မပဋိပဒါ(မဂၢလမ္းစဥ္)
၃၁။ သေႏၶယူေသာေန႕ = မဟာသကၠရာဇ္ ၆၇၊ ဝါဆိုလၿပည့္၊ ၾကာသပေတးေန႕
၃၂။ ဖြားၿမင္ေသာေန႕ = မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈၊ ကဆုန္လၿပည့္၊ ေသာၾကာေန႕
၃၃။ ေတာထြက္ေသာေန႕ = မယာသကၠရာဇ္ ၉၇၊ ဝါဆိုလၿပည့္၊ တနလၤာေန႕
၃၄။ ဘုရားၿဖစ္ေသာေန႕ = မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃၊ ကဆုန္လၿပည့္ေန႕၊ ဗုဒၶဟူးေန႕
၃၅။ ဓမၼစၾကာေဟာေသာေန႕ = မယာသကၠရာဇ္ ၁၀၃၊ ဝါဆိုလၿပည့္၊ စေနေန႕
၃၆။ ပရိနိဗၺာန္စီေသာေန႕ = မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈၊ ကဆုန္လၿပည့္၊ အဂၤါေန႕
၃၇။ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ေသာေန႕ = ၁၄၈၊ ကဆုန္လဆုတ္ ၁၂၊ တနဂၤေႏြေန႕
http://348dhamma.blogspot.com/
ေဂါတမဘုရားမွတ္တမ္းကိုတင္ျပလိုက္ရေပသည္။

ကိုထြန္းေ၀စာမ်က္ႏွာမွ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ကုသိုလ္ယူႏိုင္ရန္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=310501159060955&set=a.116579221786484.20330.100003032208873&type=1&theater
 


 

ၾကည္ညိုဖြယ္အတိ ပကတိဆုေတာင္းျပည့္ျပည္လံုးခ်မ္းသာ

ဘုရားၾကီးအား က်ေနာ္မ်ိဳးမွ ကုသိုလ္ပြားမ်ားၾကႏိုင္ရန္ ဆရာၾကီး

မင္းသု၀ဏ္ ေရးသားခဲ့ေသာကဗ်ာႏွင့္ ေမတၱာသုတ္ ေတာ္သမိုင္း ျမန္မာျပန္
ေ၀မွ်အပ္ပါတယ္။

ေမတၱာသုတ္
********

☺ ေဒါသၿဖစ္၍
ပူခ်စ္ေလာင္ေတာက္ ၊ ငါစိတ္ေဖာက္သည္
ေၿမြေဟာက္ ပါးပ်ဥ္းႏွယ္တကား ။

☺ စာေပႏွီးေႏွာ၊ စကားေၿပာ က
ေဒါသေၿပခဲ့ဘူး၏ရွင့္ ။

☺ စာေပၾကည့္လ်က္၊ ၾကံေလ့က်က္က
အမ်က္ ေၿပခဲ့ ဘူး၏ ရွင့္။

☺ဤတခါမူ
ပူသည္ ေဒါသ၊ ထသည္ အမ်က္
ထြက္သည္ စိတ္က်န္း၊ မႏိုင္စြမ္း၍
ေအးခ်မ္းေမတၱာ ၊ သုတ္ကိုနာေသာ္
ပမာေတာက္ညီး ၊ ေတာင္ထက္မီးကို
မိုးၾကီးၿငိွမ္းသို႕ ၿငိမ္းသည္တည္း ။

METTA SUTRA

♥ Infuriated ! Hot ,
scorched, aflame, mymind lethal
like a cobra poised to strike .
Through literary discourse ,
I have tamed my rage .
Through reading and learning ,
I have eased my wrath .
Unable , this time ,
to quench hot anger ,
soothe rising wrath , tame
the wild mind , I have listened
to the cooling Metta Sutra .
And like the flames on
a mountain top quenched
by big rains ,
I have found peace again .
..............................
.......1960ကေရးဖြဲ ့ခဲ့တဲ့
.............မင္းသု၀ဏ္ ရဲ့ ကဗ်ာပါ။

**********************************************

ေနာက္တစ္ခုက

ေမတၱာသုတ္သမိုင္း
************

ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက ကမၼ႒ာနေယာဂီရဟန္းငါးရာတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ
ကမၼ႒ာန္းယူၾကၿပီး၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ ၾသ၀ါဒအတိုင္း ဟိမ၀ႏၲာေတာအရပ္ကိုမွီကာ
ဂႏၶဓူရေခၚ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ၿပီး သီတင္းသံုးေနၾကကုန္၏။

ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ သီလတန္ခိုးေၾကာင့္ ေတာေစာင့္နတ္ ေတာင္ေစာင့္နတ္တို႔သည္
မိမိတို႔ေနရာ သစ္ပင္၊ ေတာေတာင္တို႔၌ မေန၀ံ့ၾကသည့္အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား
စိတ္ဆင္းရဲကာ တရားအားမထုတ္ေတာ့ဘဲ ေတာမွ ျပန္သြားေအာင္ ညအခါ
ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေသာ အဆင္း၊ အသံတို႔ျဖင့္ နည္းမ်ဳိးစံုသံုးကာ
ေျခာက္လွန္႔ၾကေသာေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ေျဖာင့္မတ္စြာ တရားကို
ႏွလံုးမသြင္းႏိုင္၊ သမာဓိ မရႏိုင္ ျဖစ္ၾက၍ ျမတ္စြာဘုရားထံျပန္၍
အေၾကာင္းစံုကို ေလွ်ာက္ထားၾကရာ..

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က နတ္မ်ား အေႏွာင့္အယွက္ေပးျခင္းမွ ကင္းေ၀းေစရန္ႏွင့္
ေမတၱာကမၼ႒ာန္း-ပြားမ်ားတတ္ရန္အလို႔ငွာ၊ ဤေမတၱာသုတ္ပရိတ္တရားေတာ္ကို
သင္ၾကားေပးၿပီး ျပန္လႊတ္လိုက္ေလ၏။

ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ မိမိတို႔ သီတင္းသံုးရာ ဟိမႏၲာေတာအရပ္သို႔
ျပန္ႂကြသြားၾကၿပီးလွ်င္ ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ၾကၿပီး
ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းမႈေၾကာင့္ ေတာေစာင့္နတ္ ေတာင္ေစာင့္နတ္မ်ား
ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးလာၾကကာ ကူညီေစာင့္ေရွာက္မႈကိုပင္ ရၾက၍ ၀ိပႆနာတရားမ်ားကို
ေရွးကထက္ ပိုၿပီး အားထုတ္ႏိုင္ၾကသျဖင့္ သီတင္းကၽြတ္ေသာအခါ ထို-အရည၀ါသီ
ေတာေက်ာင္းေန ရဟန္းငါးရာတို႔သည္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္၍ ရဟႏၲာမ်ား
ျဖစ္ၾကေၾကာင္း ခုဒၵကပါဠိသုတၱနိပါတ္တို႔ကို ဖတ္႐ႈေသာအားျဖင့္
သိႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ အဂုၤတၱရနိကာယ္ ဧကဒသကနိပါတ္ အႏုႆတိ၀ဂ္ ၅ခုေျမာက္
သုတ္၌လည္း ေမတၱာတရားကို အဖန္ဖန္ ပြားမ်ားၾကပါလွ်င္..
ရရွိမည့္အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
(ေမတၱာ၏အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားႏွင့္လက္ေတြ႕က်င့္စဥ္ ပို႔စ္အေဟာင္းသို႔
အက်ယ္ဖတ္႐ႈပါရန္..)

၎အျပင္ သု၀ဏၰသာမဇာတ္ေတာ္၌လည္း ဘုရားေလာင္းသု၀ဏၰသာမသည္ ျခေသၤ့၊ သစ္က်ား၊
ေတာကၽြဲ၊ ေတာ၀က္၊ သမင္မ်ားႏွင့္ ေတာ၌ အတူၿခံရံေနသည္မွာ
ေမတၱာစြမ္းရည္ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ေမတၱာသုတ္တရားေတာ္မွာ
လြန္စြာ အာဏာတန္ခိုး ႀကီးမားလွေသာ ပရိတ္ေတာ္ျဖစ္၍ ရဟန္း ရွင္ လူ
ပုဂၢိဳလ္အမ်ား ေမတၱာအက်ဳိးကို ယံုၾကည္စြာျဖင့္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ၾကပါကုန္…။

ေမတၱာသုတ္ ျမန္မာျပန္

၁ + ၂။ ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ နတ္ၾကမ္း၊
ဘီလူးၾကမ္းတို႔သည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အာ႐ုံအမ်ဳိးမ်ဳိးကို မျပ၀ံ့ၾကကုန္။
ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကို ေန႔၌ျဖစ္ေစ၊ ညဥ့္၌ျဖစ္ေစ၊ မပ်င္းမရိ အထပ္ထပ္
ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ေသာ သူသည္ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရျခင္း၊ အိပ္ေပ်ာ္ေသာ သူအား
အိပ္မက္ဆိုးမ်ား မျမင္မက္ျခင္း စေသာ အက်ဳိးမ်ားကို ရရွိႏိုင္၏။ အို-
သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ထိုကဲ့သို႔ အာနိသင္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေမတၱာသုတ္
ပရိတ္ေတာ္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ရြတ္ဖတ္ၾကပါကုန္စို႔။

၃။ ၿငိမ္းေအးေသာ နိဗၺာန္သို႔ ဉာဏ္ျဖင့္ သက္၀င္၍ ေနလိုေသာ အက်ဳိးစီးပြား၌
လိမၼာေသာ သူသည္ ဤ ဆိုလတၱံ႔ေသာ စည္းကမ္းနည္းလမ္းကို ျပဳက်င့္အပ္၏။

(၁) အက်င့္ကို က်င့္ႏိုင္ေသာ စြမ္းရည္ရွိရမည္။

(၂) ေကာက္က်စ္ဉာဏ္မရွိရ။

(၃) စိတ္ေနစိတ္ထား ေကာင္းစြာ ေျဖာင့္မတ္ရမည္။

(၄) ဆိုဆံုးမ လြယ္ရမည္။

(၅) စိတ္ထား ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ရမည္။

(၆) လြန္ကဲျမင့္ေမာက္ေသာ မာန မရွိရ။

၄။ (၇) ရွိတာေလးႏွင့္ ေရာင့္ရဲလြယ္ရမည္။

(၈) ျပဳစုေမြးျမဴလြယ္ရမည္။

(၉) အမႈကိစၥ နည္းပါးရမည္။

(၁၀) အသံုးအေဆာင္ နည္းပါးရမည္။

(၁၁) ၿငိမ္သက္ေသာ ဣေႁႏၵရွိရမည္။ (မတည္ၿငိမ္သူ မျဖစ္ရ)

(၁၂) ရင့္က်က္ေသာ ပညာရွိရမည္။

(၁၃) ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး ၾကမ္းတမ္းျခင္း မရွိရ။

(၁၄) မိဘေဆြမ်ဳိးတို႔၌ တပ္မက္မႈ ကင္းရမည္။

၅။ ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕စြပ္စြဲႏိုင္မည့္ ဒုစ႐ုိက္ကို စိုးစဥ္း
အနည္းငယ္မွ်လည္း မျပဳက်င့္ရာ။ (ဤ ၁၄ပါးတို႔ကား ေမတၱာမပြားမီ
ျဖည့္က်င့္ရမည့္ ေရွ႕ေျပး က်င့္စဥ္မ်ားျဖစ္သည္) ခပ္သိမ္းေသာ
သတၱ၀ါတို႔သည္ ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္သည္၊ ေဘးကင္းကုန္သည္ျဖစ္၍
ခ်မ္းသာေသာ ကိုယ္စိတ္ရွိၾကပါေစကုန္သတည္း။

၆။ ႂကြင္းမဲ့ဥႆံု အလံုးစံုကုန္ေသာ(သက္ရွိသက္မဲ့)
သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ထိတ္လန္႔တတ္ေသာ
(ပုထုဇဥ္)ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာ္ငး၊
စိတ္ဓာတ္ခုိင္ခံ့ေသာ(ရဟႏၲာ)ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊
ရွည္ေသာကိုယ္ရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ႀကီးေသာ ကိုယ္ရွိေသာ
သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အလတ္စား ကိုယ္ရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊
ပုတိုေသာ ကိုယ္ရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေသးဖြဲသိမ္ေမြ႕ေသာ
ကိုယ္ရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ႏုပ်ဳိေသာ ကိုယ္ရွိေသာ
သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း။

၇။ ျမင္ဖူးေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ မျမင္ဖူးေသာ
သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အေ၀း၌ေနေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အနီး၌ေနေသာ
သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ (ရဟႏၲာ)ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊
(ပုထုဇဥ္ေသကၡ)ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္
ခ်မ္းသာေသာ ကိုယ္စိတ္ ရွိၾကပါေစကုန္သတည္း။

၈။ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို အမ်က္မထြက္ပါေစလင့္၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ အရာ၌
တစ္စံုတစ္ေယာက္ကိုမွ် ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ရန္လိုေသာ
စိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း မထီမဲ့ျမင္ မျပဳပါေစလင့္၊ အခ်င္းခ်င္း ဆင္းရဲမႈကို
အလိုမရွိပါေစလင့္။

၉။ မိခင္သည္ ရင္၌ျဖစ္ေသာ တစ္ဦးတည္းေသာ သားကို မိမိအသက္တမွ် အစဥ္
ေစာင့္ေရွာက္ဘိသကဲ့သုိ႔ ဤအတူပင္ သတၱ၀ါ ခပ္သိမ္းတို႔၌ အတိုင္းအရွည္မရွိေသာ
ေမတၱာစိတ္ကို ပြားမ်ားရာ၏။

၁၀။ အထက္ဘ၀ဂ္ ေအာက္အ၀ီစိ ဖီလာကန္႔လန္႔ အလံုးစံုေသာ ေလာက၌
က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း မရွိေသာ အတြင္းရန္ အျပင္ရန္ ကင္းေသာ
အတိုင္းအရွည္မရွိေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားမ်ားရာ၏။

၁၁။ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္းကင္း၍ ရပ္ေနသမွ်၊ သြားေနသမွ်၊ ထိုင္ေနသမွ်၊
ေလ်ာင္းေနသမွ်၊ ကာလပတ္လံုး ဤ(ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ) သတိကို ပြားမ်ားအံ့ဟု
ေဆာက္တည္ရာ၏။ ဤသာသနာေတာ္၌ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ သတိျဖင့္ေနျခင္းကို
ျမတ္ေသာေနျခင္း အထက္တန္းက်ေသာေနျခင္း “ျဗဟၼ၀ိဟာရ”ဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားတို႔
ေဟာေတာ္မူကုန္၏။

၁၂။ (ထိုေမတၱာ ကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းေသာ သူသည္) သကၠာယဒိ႒ိအစြဲျပဳတ္ၿပီး
(ေလာကုတၱရာ) သီလရွိသည္ျဖစ္လ်က္ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္အျမင္ႏွင့္
ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ ၀တၳဳကာမတို႔၌ တပ္မက္တြယ္တာမႈကို အျပတ္ရွင္းႏိုင္ပါက
အမိ၀မ္း၌ တစ္ဖန္(ပဋိသေႏၶ)ေနျခင္းသို႔ မေရာက္ေတာ့ေပ။

ေမတၱာသုတ္ ျမန္မာျပန္ၿပီး၏။
ဆုေတာင္းျပည့္ ျပည္လံုးခ်မ္းသာဘုရားႀကီး (ဆကာႀကီးၿမိဳ႕၊ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕နယ္၊ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး)
Ayeyarwady Division,Myanmar

ကိုထြန္းေ၀မွမွ်ေ၀အပ္ပါတယ္။

17.12.2012
လြတ္လပ္စြာ ကုသိုလ္သဒၵါပြားႏိုင္ၾကပါတယ္။

မူရင္း ကိုထြန္းေ၀ မွ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ကုသိုလ္ယူႏိုင္ရန္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=310501159060955&set=a.116579221786484.20330.100003032208873&type=1&theater
 

No comments:

Post a Comment